Het Vastgoedinformatieplatform zorgt voor de uitwisseling van vastgoedinfo voor een verkoop of langdurige verhuur. Het platform verzamelt data uit de aangesloten, centrale bronnen waarna de bevoegde gemeente het dossier aanvult en na een kwaliteitscontrole aflevert aan de aanvrager.
In oktober 2022 ging het Vastgoedinformatieplatform van start voor notarissen en vastgoedmakelaars. Op 1 januari 2024 zullen aanvragen voor elk perceel in Vlaanderen via het platform verlopen. Vanaf dan kan je als burger ook terecht op het platform.
Wat betekent het Vastgoedinformatieplatform voor jou?
Je bent notaris of vastgoedmakelaar
Vanaf 3 juli 2023 verlopen alle aanvragen over vastgoedinlichtingen via het Vastgoedinformatieplatform. Dit is mogelijk via volgende toepassingen:
- Notarissen: ga naar de IBOT-applicatie in je eNotariaat
Je bent een andere professionele aanvrager of overheidsinstantie
Graag nog even geduld. Voor andere professionele aanvragers is het momenteel nog niet mogelijk om aanvragen te doen via het Vastgoedinformatieplatform. Vanaf 1 januari 2024 zal dit wel het geval zijn en kan je via het Vlaamse webportaal een aanvraag indienen.
In tussentijd vraag je de info aan via vergunningen@temse.be.
Voor inwoners
Graag nog even geduld. Voor burgers is het momenteel nog niet mogelijk om aanvragen te doen via het Vastgoedinformatieplatform. Vanaf 1 januari 2024 zal dit wel het geval zijn en zal je via de burgerkanalen (Woningpas, Mijn Burgerprofiel) een aanvraag kunnen starten voor percelen waarvan je eigenaar bent.
In tussentijd vraag je de info aan via vergunningen@temse.be.