Je bezoek bij Burgerzaken begint aan de ticketzuil in de inkomhal van AC De Zaat. Je moet altijd een ticket nemen: als je een afspraak hebt of langskomt voor een product of dienst waarvoor je geen afspraak nodig hebt.
Hoe verloopt je bezoek?
- Neem een ticket aan de ticketzuil in de inkomhal.
- Ga naar de wachtruimte van Burgerzaken. Je ziet je volgnummer en een loketnummer op het scherm verschijnen zodra je aan de beurt bent.
- Ga naar het het juiste loket. Daar helpen we jou graag verder.
Producten en diensten zonder afspraak
Wist je dat je voor een aantal producten van Burgerzaken geen afspraak nodig hebt? Het gaat om:
- adres op identiteitskaart aanpassen (nĂ¡ politiecontrole en verwerking van je dossier)
- PIN/PUK-code aanvragen of activeren
- certificaat op identiteitskaart activeren
- akte aanvragen
- attest of uittreksel aanvragen
- reistoelating minderjarigen
- wettigen handtekening
- afhalen rijbewijs, identiteitskaart, Kids-ID en reispas (aanvraag steeds op afspraak)
Voor aanvragen en andere zaken heb je wel steeds een afspraak nodig.
Geen ticket nodig voor andere diensten
Voor een bezoek aan de Infobalie (voor bv. GFT-labels, PMD-zakken) en andere diensten heb je geen ticket nodig.