Home
Teruggavepremie gezinsbelasting - aanvragen voor 31/3/2021 Afdrukken

 

Jaarlijks, meestal in het najaar, ontvangen alle gezinnen in Temse het aanslagformulier van de algemene maatschappelijke heffing, beter gekend als de gezinsbelasting.

Voor het aanslagjaar 2020 is dit door omstandigheden opgeschoven naar de week van 25 januari 2021.

Tot 2019 konden enkel gezinnen met min. 3 kinderen ten laste bij de gemeente een teruggave van die belasting aanvragen, ongeacht of het gezinshoofd alleenstaand, gehuwd of samenwonend is.

Sinds 2020 komen nu ook alleenstaanden zonder of met minder dan 3 kinderen in aanmerking voor een teruggave (cf. gemeenteraadsbeslissing 24/2/2020).

Kinderen met een beperking tellen dubbel.

BEDRAG TERUGGAVE

De teruggave gebeurt onder de vorm van Cadeaucheques, te besteden bij lokale handelaars. Zij worden in 2021 aan de rechthebbenden bezorgd, na controle van de ingevulde gezinssituatie én van de betaling van de gezinsbelasting.

-       Cadeaucheque van € 25 voor alleenstaanden of gezinnen met min. 3 kinderen ten laste

-       Cadeaucheques t.w.v. € 15 voor alleenstaanden met max. 2 kinderen ten laste

 

VOORWAARDEN

  1. Ingeschreven zijn in Temse vóór 1/7/2019
  2. Een aanslagbiljet in de bus ontvangen rond 25/1/2021 met 70 euro als te betalen basisbedrag (géén teruggave voor wie sowieso al belastingvermindering geniet)
  3. Drie of meer kinderen ten laste hebben (onder hetzelfde dak op 1/1/2020) als alleenstaande of gezinshoofd voor de teruggave van € 25 OF géén of 1-2 kinderen ten laste hebben (onder hetzelfde dak op 1/1/2020) als alleenstaande voor de teruggave van € 15
  4. Het ingevuld aanvraagformulier aan het Lokaal Bestuur bezorgen vóór 31/3/2021; aanvragen die ná 31/3/2021 worden ingediend, komen NIET in aanmerking voor de teruggave.

 

AANVRAGEN

Om te genieten van de teruggave dien je ZELF een aanvraag in te dienen en terug te bezorgen aan de gemeente. 

De aanvraagformulieren kan je uitknippen uit het gemeenteblad van december 2020 (blz. 13-14) of 'de nieuwe omroeper' van 20/1.

Ingevulde aanvraagformulieren dienen ten laatste op 31/3/2021 terugbezorgd te worden aan het Lokaal Bestuur Temse via verzending aan of deponering in de brievenbus van

- AC De Zaat, dienst Secretariaat, F. Boelplein 1, 9140 Temse -- OF via e-mail (ingescand) aan Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.

 

Je kan het AANVRAAGFORMULIER ook hier downloaden pdf button en printen OF de premie online aanvragen met je ID-kaart en kaartlezer via het e-loket van de gemeente voor 31 maart.

 

Laatst aangepast op dinsdag, 12 januari 2021 17:17
 

Deze website maakt gebruik van cookies. Cookies zijn kleine informatiebestanden die automatisch op de harde schijf van jouw computer bewaard worden. Cookies maken het mogelijk om de toegang tot de site en de navigatie te vergemakkelijken en sneller en efficiënter te laten verlopen. Sommige cookies zorgen ervoor dat een website grafisch netjes verschijnt, andere dat een websiteapplicatie correct werkt. Cookies zijn ook nodig voor analyses van het surfgedrag bv. via Google Analytics (zie hierboven). U kunt uw browserinstellingen aanpassen zodat cookies niet worden aanvaard of dat u een waarschuwing krijgt wanneer u cookies krijgt toegestuurd. U kan ons privacybeleid en ons cookiebeleid onderaan de pagina terugvinden.

Door op ok te klikken aanvaard u het gebruik van cookies door deze website.