Digipunt

Wat is een Digipunt?  

Een Digipunt is een publieke ontmoetingsplaats voor gratis digitale hulp en advies over het gebruik van laptop, tablet, smartphone, internet en e-diensten. Ook voor vragen over de nieuwe sociale telecomtarieven ben je welkom. Onze digihelper helpt je met veel geduld en kennis.  

Hoe lang duurt een gesprek met een digihelper?  

Wij voorzien een gesprek van 30 minuten.  

Maak een afspraak

Je maakt best een afspraak via 03 710 13 44 of digipunt@temse.be. Zo vermijd je lange wachttijden. Je bent welkom zonder afspraak maar dan moet je wat meer geduld uitoefenen tot het jouw beurt is.  

Data en locaties

DataLocatie

Wekelijks op vrijdag van 9.30 tot 12.30 u.

Bibliotheek, Oeverstraat 15

Elke 1ste en 3de dinsdag van de maand van 14 tot 16 u.
op 7/1 - 21/1 - 4/2 - 18/2 - 4/3 - 18/3 - 1/4 - 15/4 - 6/5 - 20/5 - 3/6 - 17/6 

Den Boodt, Scheldestraat 64

Elke 4de woensdag van de maand van 14 tot 16.30 u. 
op 5/2 - 5/3 - 2/4 - 7/5 - 4/6

Lokaal Dienstencentrum De Flamingo, Clement d'Hooghelaan 8

Elke 2de vrijdag van de maand van 14 tot 16.30 u.
op 10/1 - 14/2 - 14/3 - 11/4 - 9/5 - 13/6

Woonzorgcentrum Huize Vincent, Antwerpse steenweg 103 (Tielrode)

Elke 3de vrijdag van de maand van 14 tot 16.30 u.
op 17/1 - 21/2 - 21/3 - 18/4 - 16/5 - 20/6 

De Fortune, Dorpstraat 56 (Elversele)

Elke 3de dinsdag van de maand van 14 tot 16.30 u. op 21/1 - 18/2 - 18/3 - 15/4 - 20/5 - 17/6

Woonzorgcentrum ’t Blauwhof, Hospitaalstraat 34 (Steendorp)

Elke 2de woensdag van de maand van 14 tot 16.30 u.
op 8/1 - 12/2 - 12/3 - 9/4 - 14/5 - 11/6 

Parochiezaal, Velle 129 (Velle)

Elke 3de woensdag van de maand 13:30 tot 16 u.
op 15/1 - 19/2 - 19/3 - 16/4 - 14/5 - 18/6

AC De Zaat, Frans Boelplein 1

Welke vragen kan je in een Digipunt stellen?

  • Hoe log ik me in op overheidswebsites?
  • Hoe installeer ik een app zoals itsme?
  • Hoe kan ik online bankieren? 
  • Hoe lees ik mijn e-mails? Of hoe beantwoord, wis, bewaar en stuur ik ze door?
  • Hoe zoek ik informatie op het internet? 

Met welke vragen kunnen we niet verder helpen?  

Een Digipunt is er niet voor vragen over hardware herstellingen, specifieke apps en software, lessen over MS Office en herstel of installatie van de diensten van je telecomoperator.

Voor online aanvragen van premies (bijvoorbeeld energie, telecom, renovatie,...), verwijzen we je door naar de juiste dienst.

Naar top