Home Gemeentediensten Mobiliteit
Openbaar vervoer Afdrukken

 

TREIN

NMBS - algemeen infonummer: 02 528 28 28

website:www.nmbs.be

Station Temse:

Stationsplein 1

Tel. 03 771 00 15

 Infrabel: www.infrabel.be - voor wedstrijd rond spoorveiligheid voor leerlingen en ouders 


 

BUS

De Lijn - algemeen infonummer: 09 210 93 11

Voor meer informatie kun je altijd terecht op www.delijn.be of bij De LijnInfo op het nummer 070 220 200.

 

Online bestelde jaarabonnementen voortaan op MOBIB-kaart

Een Omnipas 65+ was het eerste vervoerbewijs op de MOBIB-kaart. Voortaan komt hier nu ook de elektronische abonnementen bij. Klanten die hun jaarabonnement willen kopen of verlengen met de online besteltool, krijgen dit abonnement afgeleverd op een MOBIB-kaart. Nadat ze hebben betaald, wordt de MOBIB-kaart automatisch naar hun domicilieadres gestuurd. De kaart is 5 jaar geldig en strikt persoonlijk.

Wat is de MOBIB-kaart alweer?

  • Elektronische chipkaart: een drager voor verschillende vervoerbewijzen van De Lijn én vervoerbewijzen van andere maatschappijen.
  • Handig, veilig en milieuvriendelijk: op- en ovestappen gebeurt vlotter, de MOBIB-kaart kan meteen geblokkeerd worden bij diefstal of verlies, en ze spaart papier uit.
  • Administratiekost 5 euro: die kost dekt de aanmaak en distributie van de MOBIB-kaart. De online besteltool verrekent automatisch de administratiekost.

Ontdek hier alle details van de MOBIB-kaart.

 

Hoe een Omnipas 65+ bestellen?

  • Surf naar en vul het aanvraagformulier in of ga naar een Lijnwinkel in uw buurt en vul daar een aanvraagformulier in.
  • Na ontvangst van het aanvraagformulier stuurt De Lijn binnen de 10 werkdagen een overschrijvingsformulier naar uw thuisadres.
  • Na betaling wordt uw MOBIB-kaart met daarop uw Omnipas 65+-abonnement binnen de 10 werkdagen opgestuurd. Vanaf dan kunt u zorgeloos op stap met alle bussen en trams van De Lijn.

Hoe uw Omnipas 65+ verlengen?

U ontving een brief van De Lijn, waarmee u uw abonnement kunt verlengen.

Ontving u geen brief of ging de brief verloren? Bel dan het infonummer 070 220 200 (0,30 euro/minuut) om een nieuwe verlengingsbrief aan te vragen.

 

 

Belbus

Je  kan ook een beroep doen op de belbus. Je kunt de belbus reserveren op het nummer 09 211 91 91.

Wat is een belbus?

De belbus rijdt uit op telefonische aanvraag (09 211 91 91). U moet uw rit dus op voorhand reserveren. Deze speciale dienst van De Lijn kost evenveel als een gewone busrit. De belbus rijdt zowel tijdens de week als tijdens het weekend.

Om een rit met de belbus te bestellen, volstaat het om te bellen naar de belbuscentrale. De medewerker van de belbuscentrale geeft u graag een woordje uitleg en helpt u stap voor stap doorheen uw reservatie. U zult zien, niets is eenvoudiger dan een ritje met de belbus reserveren.

Met de belbus kunt u alle mogelijke verplaatsingen maken, binnen het belbusgebied, van halte tot halte.

 

Nieuw reservatiesysteem Belbus

Sinds 1 juni 2016 is het reservatiesysteem van de Belbus gewijzigd. Het nieuwe systeem zoekt op basis van het volledige openbaar vervoersaanbod naar de meest geschikte oplossing voor de vraag van de reiziger. Dat is niet altijd de Belbus. Afhankelijk van de verplaatsing kan de operator de Belbus reserveren maar hij/zij kan ook doorverwijzen naar een vaste lijn, een combinatie van Belbus en vaste lijn of zelfs een combinatie met de trein.

Belbusklanten ontvingen een brief van De Lijn en kregen ook een nieuw klantnummer.

 

Drie belbussen rijden door Groot-Temse:

Belbus 280       Beveren – Kruibeke – Temse

  • Het deel van Beveren met de markt, het station en de deelgemeentes Haasdonk en Melsele
  • Het volledig grondgebied van Kruibeke met de deelgemeentes Bazel en Rupelmonde
  • Het oostelijk deel van Temse met het centrum en de deelgemeente Steendorp

Sinds 2014 kunnen reizigers in het belbusgebied 280 Beveren - Kruibeke - Temse gebruik maken van een nieuwe halte: Beveren Gevangenis. De halte bevindt zich aan de hoofdingang ‘Poort van Beveren’ in de Schaarbeekstraat 2 in Beveren. De halte krijgt het foldernummer 144.

 

Belbus 270       Lokeren – Waasmunster 

  • De stad Lokeren en de gemeente Waasmunster – met alle deelgemeenten
  • Sinaai en Belsele, deelgemeentes van Sint-Niklaas
  • Domein Puyenbroeck in Wachtebeke

Reizigers in het belbusgebied 270 Lokeren - Waasmunster kunnen sinds 1 september 2011 gebruik maken van een nieuwe belbushalte: halte Lokeren Waaslandlaan. Deze halte krijgt foldernummer 197 en wordt ingeplant op het einde van de Waaslandlaan.


Belbus 290       Hamme

  • De deelgemeente Elversele (Temse)
  • De gemeentes Grembergen, Hamme, Waasmunster en (Oost-)Zele
  • Daarnaast heeft de belbus ook haltes in Dendermonde  

 

Terug

Laatst aangepast op donderdag, 27 oktober 2016 12:32
 
 
Banner

Mobiliteitsambtenaar

Spiessens Alex
AC De Zaat, 3de verdieping Frans Boelplein 1
9140 Temse
tel. 03 710 12 75
fax 03 771 19 37
Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.
Openingsuren:
Maandag tot vrijdag
08.30 - 12.00 u.
Woensdag
08.30 - 12.00 u.
13.30 - 16.00 u.
Zaterdag 08.30-12.00 u.: enkel Infobalie en Burgerzaken

Favorieten |  Abonneer | Share on facebook | delen op twitter Share on Twitter